Lidl va extinde gama de produse vegetale și cu cereale integrale în magazinele din România

Ca parte a unor politici comerciale în întreaga sa rețea internațională, Lidl va pune accent și în România pe introducerea mai multor produse vegetale și pe bază de cereale integrale. Până în 2030, 15% dintre produsele pe bază de proteine vândute de magazinele Lidl din România vor fi vegetale. Retailerul va comercializa mai multe leguminoase, nuci, semințe și alternative vegane pentru carne, ouă și pește decât în 2023, pentru a se alinia la Dieta Alimentară Pentru Sănătate Planetară.

Începând cu 2025, Lidl România va raporta anual distribuția proteinelor pentru a asigura transparența. Până în 2030, Lidl România vrea să crească proporția de cereale integrale în produsele sale la 20% față de anul de referință 2023. Lidl va oferi, de asemenea, cel puțin o opțiune pe bază de cereale integrale pentru toate categoriile relevante de produse, până în 2030.

Angajament în spiritul protecției mediului înconjurător

„Pentru a face față provocărilor globale, precum schimbările climatice, pierderea biodiversității și afecțiunile medicale influențate de regimul alimentar, este nevoie să transformăm sistemul alimentar global. Recunoscând aceste probleme urgente și responsabilitatea pe care o are, Lidl contribuie la transformarea sistemului alimentar global prin stabilirea unor obiective ambițioase în întregul său lanț valoric. Astfel, clienții își mențin libertatea de alegere și pot lua mai ușor decizii de cumpărare mai sustenabile”, anunță compania.

„Pentru a hrăni o populație mondială în creștere într-un mod sănătos și respectând limitele planetei, o transformare a sistemului alimentar global este esențială. Lidl și-a luat deja angajamentul să contribuie la acest obiectiv, în urmă cu mulți ani – pe baza logicii științifice a Dietei Alimentare Pentru Sănătate Planetară. Alături de WWF, în calitate de partener cu expertiză în acest domeniu, ne dorim să avem un impact și mai mare în viitor și să le oferim clienților noștri o selecție în continuă creștere de alternative sănătoase, mai sustenabile, la cel mai bun raport calitate preț, așa cum obișnuim deja”, explică și Georgiana Radu, Director Național de Achiziții și Marketing în cadrul Lidl România.

Dieta alimentară pentru Sănătate Planetară a fost elaborată în 2019 de 37 dintre cei mai importanți oameni de știință din lume în cadrul Comisiei EAT-Lancet, oferind cadrul pentru o tranziție globală în domeniul nutriției care să permit unei populații globale de 10 miliarde de oameni să mănânce sănătos, în limitele planetei, până în 2050.

Lidl și produsele vegane Vemondo

Lidl deține o marcă proprie de produse vegane și vegetariene Vemondo, incluzând aici alternative la produsele cu proteine animale. În România, se găsesc de exemplu tofu, șnițel vegan, băuturi pe bază de soia, ovăz și alte plante. În campanii speciale, apar și pizza vegană și alte produse.

Spre deosebire de alte țări europene, în campaniile Lidl locale apar încă mai puține produse Vemondo… ceea ce sperăm că se va schimba în sens pozitiv în viitor, odată cu această politică nouă.