
În unele magazine Kaufland din România este prezentă la raft, de câteva luni, o gamă de produse de tip mix uscat pentru preparare produse vegane, marca K-take it veggie – cu marcaj de agricultură ecologică (produs bio) și sigla V-Label (certificare Vegan). Vom prezenta în acest articol produsul Vegane Gemüse Bratlinge – K-take it veggie, adică Mix eco pentru chiftele vegane K-take it veggie (marcă proprie Kaufland). În aceeași gamă există falafel, burger vegan și mix de tip „carne” tocată vegană.
Vegane Gemüse Bratlinge – K-take it veggie este fabricat în Germania și disponibil în ambalaj (plic) de 210g. Acest Mix eco pentru chiftele vegane K-take it veggie pare foarte natural, cu ingrediente curate, deci poate fi utilizat chiar și de către persoanele foarte atente la partea de sănătate. Prețul este avantajos pentru un astfel de produs care rezultă într-o cantitate mare + că este ecologic – aprox. 10 lei (cele mai scumpe produse din gamă sunt 14 lei).
Foarte important: fiind un produs Vegan / de post / plant-based, este fără proteine animale, deci cei care consumă produsul își vor dovedi empatia față de animale. Produsele vegane presupun eliminarea cruzimii față de animale, în mod convențional exploatate în industria alimentară în condiții groaznice… În plus, toate produsele plant based au un impact foarte redus asupra mediului înconjurător (mult mai puțină poluare generată). Chiar și ambalajul produsului se prezintă ca prietenos cu mediul (peste 90% reciclabil).

Detalii Mix eco pentru chiftele vegane K-take it veggie, din Kaufland
Mix eco pentru chiftele vegane are următoarele ingrediente (toate cele vegetale sunt din agricultură ecologică controlată): fulgi de ovăz 25,5%, griș de grâu spelt 22%, fulgi de grâu spelt 20,6%, fulgi de porumb (cu emulsifiant: lectine), ceapă 6%, morcovi 3,5%, sare de mare, praz 3,1%, ulei de floarea soarelui, roșii 1,5%, usturoi, curcuma, oregano, piper, rădăcini de leuștean, nucșoară, dovlecei 0,6%, ciuperci 0,5%.
Valori nutriționale medii / 100 g
Energie: 1,460 kj (349 kcal)
Grasimi: 5.4 g
- din care acizi grași saturați: 0.7 g
Glucide: 59 g - din care zaharuri: 4.2 g
Fibre: 8 g
Proteine: 12 g
Sare: 3,2 g
Ce este K take it veggie
Gama K take it veggie este o marcă proprie Kaufland (discount hipermarket), existentă în țările unde acest lanț de retail este prezent. Sub marca K-take it veggie, Kaufland propune diverse produse în special vegane, dar și vegetariene. Produsele pot sau nu să aibă menționat producătorul. De obicei, raportul calitate / preț este excelent, așa cum se întâmplă în cazul mărcilor proprii de retailer. Sunt excluse multe costuri în special pe partea de marketing, iar volumele mai mari de vânzări permit magazinului să propună prețuri avantajoase.

Calificativ oferit de Velicios.ro: Foarte bine
În opinia Velicios.ro, produsul este excelent pentru vegani și non-vegani la partea de fibre, cu puține zaharuri și foarte puțini acizi grași saturați. Partea de proteine putea fi mai bună, iar sarea este într-o cantitate destul de ridicată. Pe ambalaj nu se precizează exact dacă analiza nutrițională vizează mix-ul uscat sau produsul final rezultat. În orice caz, reprezintă o varianta bună pentru un astfel de produs. În funcție de varianta personală de gătire, produsul poate fi prăjit sau doar copt (fără ulei).
Modul de preparare standard este foarte simplu: amestecul se pune peste apă fierbinte, se lasă 15 minute să se hidrateze, apoi mix-ul rezultat este împărțit în chiftele eventual rotunde sau în ce formă se dorește. Deși pe ambalaj se menționează că vor rezulta 8-10 bucăți, dacă se realizează chifteluțe de dimesiuni mici / medii, cel mai probabil vor rezulta în jur de 20 de bucăți. Chiftelele vegane certificate V-Label se prăjesc în tigaie cu puțin ulei sau se pot unge cu ulei și se pot face la cuptor (de fapt, în această variantă se poate elimina complet uleiul, dar produsele vor fi mai uscate, mai crocante, deși mai sănătoase).
Spre deosebire de alte mix-uri testate de-a lungul timpului, Mix eco pentru chiftele vegane K-take it veggie, din Kaufland, este foarte ușor de folosit, tinde să nu se lipească de mâini. Din punct de vedere al gustului, are un gust natural pronunțat, fiind potrivit pentru cei ce preferă chifteluțele din legume / cât mai naturale. Cei ce vor un produs care să imite foarte bine chiftelele din carne ar putea fi însă dezamăgiți la partea de gust. Evident, chiftelele rezultate pot fi consumate în orice combinație, în funcție de preferințele personale.
Bine de știut despre produsele marcă proprie de retailer
Produsele marcă proprie de magazin sunt comandate de la producători parteneri, de obicei companii foarte mari, consacrate pe domeniul respectiv. Același produs (ca denumire comercială) poate proveni însă, în perioade diferite de timp, de la producători diferiți, în funcție de deciziile economice ale retailerului. Așadar, produsul marcă proprie poate fi diferit în timp ca ingrediente și valori nutriționale, este important să verificați constant eticheta, pentru a vedea dacă au apărut schimbări. Acest lucru nu este caracteristic doar produselor vegane, ci tuturor produselor marcă proprie de retailer, din toate categoriile.

Context: Portalul web Velicios.ro, un proiect web independent dedicat românilor interesați de stilul de viață vegan, alegeri sustenabile, protecția mediului înconjurător în ansamblu și inclusiv a animalelor, prezintă produse vegan comercializate și în România. Scopul este de a informa, aceste mesaje fiind nepublicitare. Articolele cuprind informații obiective și note de subiectivitate din partea autorilor – vegani, desigur.
Testul Velicios.ro se dorește a fi cât mai obiectiv, nu este un mesaj publicitar! Desigur, partea de gust este subiectivă.
Nu uitați, astfel de produse au un impact pozitiv asupra mediului înconjurător, în raport cu cele care conțin produse de origine animală. Dincolo de orice discuții legate de sănătate, este cert că aceste produse sunt o alegere bună pentru a evita cruzimea împotriva animalelor, exploatarea acestora în industria alimentară convențională…. Puteți alege alimente fără cruzime, fără compromis la partea de gust – pur și simplu velicios!
Răzvan Iancu – coordonator în comunitatea Velicios.ro