
Supermarketul online Sezamo, care activează în București și în județul Ilfov, a anunțat recent faptul că că 3 din 10 coșuri de cumpărături includ cel puțin un produs de tip nutriție specială, în creștere cu 50% față de acum șase luni. Categoria include peste 2000 de produse, o creștere de 25% față de anul precedent, bazată exclusiv pe cererile primite de la clienți, spun reprezentanții magazinului.
Categoria cu alimente de tip nutriție specială include și produse alternative vegetale – produse vegan / plant based, după cum se poate observa în magazinul online. Totuși, în comunicatul oficial, Sezamo nu a oferit detalii cu privire la aceste produse în mod special.
Clienții investesc în medie 150 de lei pe lună pentru a achiziționa produse de tip nutriție specială, aproape jumătate dintre clienți optând pentru produse fără zahăr. 27% din clienți aleg produse fără gluten, 22% produse fără lactoză și 7% produse proteice.
Timp de trei luni, Sezamo reduce prețurile celor mai cumpărate 24 de produse din categoria „Nutriție specială”, aducându-le la același nivel cu produsele convenționale, pentru a face alimentația sănătoasă mai accesibilă pentru toți clienții. Acesta este al treilea an consecutiv în care supermarketul online reduce cu până la 50% prețurile la produse din această categorie.
„Produsele de tip nutriție specială au fost, de multe ori, greu de găsit în același loc. Ne-am dorit să schimbăm asta și să venim în sprijinul clienților noștri, astfel încât alimentația sănătoasă să nu fie un privilegiu, ci un drept accesibil tuturor. Suntem aici pentru a îmbunătăți viețile clienților noștri, iar aceasta este misiunea noastră, în fiecare zi”, a declarat Michael Kaiser, director comercial Sezamo.
Supermarketul online Sezamo oferă o selecție de peste 15.000 de produse, precum produse proaspete direct de la fermieri autohtoni, alimente de la artizani locali, dar și branduri internaționale de tip supermarket, toate într-un singur loc. Produsele sunt livrate către clienți din depozitul de 12.000 m2 situat în incinta CTPark, în nordul Bucureștiului, care include spații de depozitare ambientală și unități cu temperatură controlată, ce permit păstrarea produselor în condiții cât mai bune și reducerea costurilor de energie.
Sezamo este un supermarket online, parte din grupul european Rohlik, una dintre cele mai importante companii de e-grocery din Europa. Deja activ în: Cehia (Rohlik.cz), Ungaria (Kifli.hu), Austria (Gurkerl.at) și Germania (Knuspr.de), Rohlik s-a lansat în România în 2022, sub brandul Sezamo.

În acest context, putem aminti că în state din Europa precum Germania, retaileri locali (inclusiv branduri care există și în România, precum Kaufland și Lidl) au inițiat în ultimii ani politici prin care promovează produsele vegane, scăzând în mod clar prețurile acestor produse la nivelul celor convenționale, pentru ca alimentele plant based să fie mai accesibile – cu impact pozitiv inclusiv asupra mediului înconjurător. În România, astfel de campanii nu au fost lansate până acum de către marile lanțuri de retail modern.